Sunday, August 12, 2012

Salam Perantauan dari Russia :)


boleh tahan jugak yang request aku untuk kirim salam perantauan. aku tau betapa 'excited'nya mereka yang mengenali aku, untuk tengok aku di muka surat tengah paper :) aku faham. aku pun penah melalui situasi tu. teringat masa zaman KISAS dulu, masa bulan puasa selalu pegi library. benda pertama aku nak tengok dalam paper, muka surat tengah la! kenapa? kenapa? kenapa? 

yela, walaupun aku bukanlah ada kaitan dengan siapa2 dalam salam perantauan tu, tapi aku ternanti-nanti senior2 KISAS yang mention nama KISAS dalam ucapan diorang. walaupun bukan untuk aku, tapi aku sangat excited. dalam otak, dalam hati.. berkira-kira, ada ke peluang untuk aku buat apa yang diorang buat? Allahu rabbi! Allah Maha Tahu. aku sendiri tak sangka,, aku dah jauh meninggalkan tanah air :')



sebelum aku fly lagi. ramai request supaya aku post salam perantauan. maaf, aku pernah post, cuma ada sedikit kekeliruan kapsyen pada gambar tu :) buat keluarga aku, sanak saudara, guru2, sahabat2. juga tunang tersayang , aku mohon beribu kemaafan :) insyaAllah tahun depan ada lagi!

jadi, biarlah aku buat salam perantauan aku kat sini . boleh kan?


belakang aku ni bukan bas ekspress tau! orang Russia panggil benda ni TRAMVAI. aku sempat snap gambar ni masa teman kawan aku pergi ambik parcel dia kat post office. harga tramvai ni kat mana2 pun sama je, maksud aku area St Petersburg la. dalam 23 ruble. tak kisah korang pegi jauh mana pun, lama mana pun duk dalam tu, sekali naik memang bayar banyak tu. 23ruble, dalam plus minus RM2.30 . ni bukan tukaran yang tepat tau, tapi hampir :) masa ni sejuk jugak la. dalam 10celcius. pheww~

jadi, izinkan aku mulakan! HEHE :)



NAMA : Ainishahirrah binti Khosidi
LOKASI : St Petersburg, Russia
PELAJAR : St Petersburg State Marine of Technical University , Russia

NAMA PENERIMA : Buat keluarga dan tunang yang tercinta di Ipoh, saudara mara, pihak MARA, warga Kolej Islam Sultan Alam Shah, sahabat-sahabat dan mereka yang mengenali diri ini.
UCAPAN : Semoga lebaran kali ini lebih bermakna. Maaf zahir dan batin. Halalkan segalanya . Semoga Allah merahmati kalian, insyaAllah :) Salam Perantauan dari bumi Russia!

No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...