Wednesday, August 15, 2012

Cinta


terdetik rasa hati nak tulis entri baru ni. pasal CINTA. seriously pasal CINTA.



sebab baru-baru ni aku diberi kesempatan oleh Allah, untuk spend masa tengok video Ustaz Kazim Elias. dengan tajuk "Kahwin Muda". agak excited la jugak. sebab aku pun ada fitrah untuk berpasangan. bahagia macam orang lain :) insyaAllah, dengan izinNya.

ok, firstly aku sangat tertarik dengan pengertian CINTA yang ustaz tu cakap. cinta tu bukanla 100% bermakna kita kena susah senang dengan pasangan kita. well, ustaz tu ada bagi satu example. dan aku rasa, logik! **katakan la, seorang lelaki yang tak bekerja. dia ni dah sayang sangat kat sorang perempuan ni. dan perempuan tu pun sama. dan akhirnya disebabkan rasa CINTA yang amat dalam, diorang pun berkahwin. biasalah kan,

 "sayang, sayang sanggup tak hidup susah ngan abang?" - "abang, sayang sanggup. sampai akhirat sayang nak hidup dengan abang."- "habis tu, macam mana dengan keluarga sayang yang tak setuju dengan hubungan ni?" - "takpe abang, demi abang .. bangunan pun sayang sanggup terjun!" 



Allah . Allah . Allah. hebatnya makna CINTA tu bagi diorang .. apa yang aku nak sampaikan kat sini. keadaan yang macam tu tak logik langsung. pada aku, takda satu perempuan pun dalam dunia ni yang sanggup memperjudikan hidup dia dengan kesusahan yang dia sendiri belum tau apa penghujungnya. zaman sekarang ni bukan lagi zaman KASSIM SELAMAT, cerita P.Ramlee zaman2 dulu. 

disebabkan cinta. mula2 duduk dekat hotel. lepas tu rumah sewa. lepas tu rumah kampung. lepas tu? bawah rumah! mana mungkin aku sendiri sanggup hidup macam tu. nauuzbillahi min dzalik! kat sini aku nak kongsi video tu :) just click --->


**andai ada lelaki yang stabil kedudukannya, datang melamar perempuan tadi. spatutnya laki awal tadi tak boleh menghalang. sebab cinta tu bukan bermakna kena memiliki. tapi cinta tu, untuk tengok si dia bahagia. walau apa cara sekalipun :) termasuk beralah dan mengalah. wallahu'alam.


insyaAllah. tangan yang menulis lagi dekat dengan hati yang meluahkan. aku yakin, cinta tu bukan membinasakan. cinta mampu buat sesorang yang putus asa untuk bangkit semula. ingat lagi tak... cintakan bunga, bunga akan layu. cintakan manusia, manusia akan mati. cintakan Allah, ianya akan kekal abadi!

p/s : entri kali ini lebih kepada cinta kepada manusia. jadi, carilah kamu seorang pasangan yang baik agamanya dan akhlaknya. Allah, makbulkanlah :')

No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...