Thursday, August 23, 2012

Hayatku sebagai seekor 'Kimi'


Dengan izinNya, hari ini setelah kepenatan pergi ke main campus university aku.. aku masih diberi peluang dan tenaga untuk pegi ke kedai binatang peliharaan ^^ tak jauh dari hostel. sekitar 10min jalan kaki sahaja. dah lama simpan hasrat nak bela seekor hamster. tapi tak kesampaian. akhirnya.. tadaaaaa!


Nama : Kimi
Tarikh lahir : 23/8/2012
Tempat lahir : St Petersburg, Russia
Sahabat seperjuangan : Ali
Nama penjaga : Ainishahirrah Khosidi

hoho! kenapa kimi? kenapa kimi? mungkin sebab kat rumah, dalam family aku semua panggil aku dengan panggilan KAMIE. seriously :) actually, kimi bukanlah lahir pada tarikh ni pun. tuan kedai tu cakap, dia ada kat kedai tu lebih kurang sebulan yg lepas. jadi plus minus, aku jadikan tarikh aku beli ni, tarikh lahir dia. tak penah2 seumur hidup aku bela binatang mcm ni. sebab mak tak kasi! ^^ hehe.




seronok sangat tengok ragam dia bila kena lepas atas meja. terhibur jugak, even kimi bukanlah boleh cakap Russian pun. harap je lahir kat sini. HAHA! orang cakap, hamster ni cepat mati. tak kisahlah. sama je dengan manusia, sampai ajal, mati la dia. dinasour pun.. hidup beribu tahun pun, at last mati jugak kan? wallahua'lam.
ni dia gambar sahabat seperjuangan kimi. belongs to : Shira. roomate aku!



banyak la jugak berhabis duit beli sangkar untuk kimi, makanan dia and so on. tapi takpe laaa.. at least aku ada peluang berbudi dekat binatang. buat baik kat manusia ni pun, takda masalah boleh jadi masalah, buat baik kat binatang, insyaAllah sampai bila2 macam tu :) harap2 umur kimi panjang laaa.. nak jugak aku bawak kimi balik Malaysia. hehe .. ***macam la boleh! harap2, dengan adanya kimi ni.. dapat tambah pahala aku.. jaga binatang ni senang dapat pahala kan?? :) mana la tau aku boleh bela seekor hamster sampai jadi seekor kucing ke.. eh! haha.. (gurau je) kimi, awak jangan mati awal tau :( tunggu la saya habis study sini dulu.. tak lama, 4 tahun je.. sabar tauuu.. mood : tak boleh terima kenyataan bila tuan kedai tu cakap hayat dia mungkin dalam 3 tahun je.

p/s : kimi, awak jangan nakal2 tau. jangan jatuh2. main leklok dengan ali tu! LOVE YOU KIMI :)

No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...