Saturday, August 25, 2012

Pencinta wanita


pengalaman mengajar erti kehidupan. 

wah! ayat puitis betul. aku tak sempat nak tulis entri pasal raya kat Moscow tu lagi. sebab sangat teruja nak tulis entri pasal ni. mungkin lagi terkesan di hati agaknya ^^ weett weett! ok. tajuk kali ni, PENCINTA WANITA. disebabkan keberadaan aku study dalam course marine, so aku dikelilingi ramai lelaki. ada baik, ada tak baiknya. yang baik aku ikut. yang tak baik, aku putarkan jadi baik. eh! insyaAllah :) 

satu benda negative yang aku belajar dari kawan2 lelaki sekeliling aku. same goes as tajuk kat atas. pencinta wanita. aku ceritakan pengalaman aku mengenai dorang ni ok? lelaki, bila setia. dia setia sangat. tiap masa nak cakap pasal perempuan yang dia sayang. ok, itu takpe la.. tak kacau kau pun kan? so what?

tapi, ada satu spesies lelaki. yang aku agak pelik jugak. let's say! dia layan awekss dia .. fuhh. first class! panggil nak sweet2 je. tapi part mak, part kawan2 perempuan. hadoi.. tak berjenis langsung. aku sangat simpati ngan orang2 yang macam ni. tambah lagi perempuan tu. teringat pulak satu buku karya Ustazah Fatimah Syarha dan suami dia.. ustazah tu ada pesan dalam buku dia :-

"perangai si lelaki dan si perempuan waktu bercinta adalah satu lakonan. lepas bernikah itulah satu kehidupan sebenar. jadi jangan terpedaya dengan lakonan. bersabarlah untuk satu kehidupan sebenar yang tiada penipuan"



Gullpppp! kan dah kena. aku harap, bakal suamiku bukan spesies yang ini. nauzubillahi min dzalik! wahai kaum muslimin sekalian, berpada-padalah kamu dalam kata-kata. kalau belum bersedia menjadi seorang suami yang baik, belajarlah dulu menjadi seorang anak yang soleh. suami yang baik, dilihat daripada cara dia melayan ibunya :) sebab?? bagi lelaki, ibu yang utama. dan isteri yang kedua. wallahua'lam.. semoga aku dan kalian dilindungi daripada lelaki sebegini. Aminn.

p/s : berpesan-pesan pada kebenaran. 

2 comments:

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...