Friday, March 2, 2012

Yatie Batrisya .


masa mula2 masok MIAT , kite sorang2 .. sebab kite masok lewat dari yang lain . masa kite masok bilik tu , kite sedar .. kawan2 Pre Russian yang lain sume tengah sibuk MSR (Minggu Silaturrahim) - orentasi . tapi kite ? Allah bagi kite rehat lebih sikit dari dorang .. rehat ? erm , rehat la jugak .

masa kite dapat kunci bilik , kite ingat .. kite akan dapat roomate budak MIAT yang lain . tapi , masuk2 je .. bilik kosong yang berhabuk :( masa tu , kite memang dah taw yang kite akan jauh dengan kawan2 Pre Russian pmpuan yang lain . sebab bilangan kami , 9 orang . kite daftar last skali .. so , kite redha je kena campak jauh2 , and duduk sorang2 .. 


kelas pun mula . ya Allah , aku balik bilik je takde orang . aku keluar bilik je takde orang . aku celik mata takde orang . nak tido pun takde orang kat katil lagi satu .. :'( sampaikan hari pertama kelas tu , pagi2 lagi mak kite call , kejut .. takut kite terlajak tido sebab letih sangat kemas bilik . Alhamdulillah , tak terlajak ^^ masa tu, satu benda je kite terpikir .. "ya Allah , macam mana la kalau aku terlajak subuh , terlajak tido sampai tak pegi kelas , dengan kelas padat mcm ni ??" T.T


sampai la satu masa tu .. kite balik kelas , tengok2 ada barang baru! eh ada orang atas katil lagi satu . and it's you , kak Yatie and kak Fathi . tu la dua manusia pertama yang aku kenal kat MIAT ni . masa tu , satu benda je kite pikir .. harap2 la roomate yang ni okey2 je . taknak la spesies pencuri ke , pemarah ke , pe .. ape2 jela ^^ alhamdulillah .. ---> Allah kurniakan sorang roomate yang baik. dan tak berapa nak tegur kite ;p


Lama-lama ... kite dah mula jadi rapat .


bersembang pasal hal peribadi . and aku tak sangka , pencarian aku selama ni siapa TAQI berhasil lepas aku kenal dia . TAQI yang hampir 2 tahun aku kenal , yang aku tak penah taw sape .. yang bertanggungjawab masukkan aku dalam program ni , aku hanya kenal lepas kenal roomate yang ini ;p terima kasih ya !


ingat lagi , masa aku nak berbisnes dengan Hafiz masa aerocarnival .. dia la yang beria2 nak tolong aku . drive aku ke hulu ke hilir untuk cari tempat 'frozen shop' . entahla , banyak benda sangat terhutang budi . tak taw nak balas macam mana .. :(


hari demi hari . masa pun berlalu .. banyak benda sangat kami share . even pasal 'suami pilihan' pun ade ;p ahahah! kak yatie , kte doakan .. semoga Allah kurniakan yang terbaik untuk kamu . biarlah Allah tarik yang soleh tu sekalipun , mungkin Allah nak bagi kamu yang extra extra soleh dari yang itu ;p aminnn ..




she's the first person , yang sanggup keluar dengan aku yang cuba2 berniqab ni . terima kasih sangat2 .. dia la orang yang guide aku untuk pakai semua ni . yang bagi aku kekuatan untuk buat kebaikan yang ini . terima kaseh , sangat sangat sangat ! tolongla jangan hilangkan dia dari aku , ya Allah :'(


3 bulan yang mendatang ni .. jangan la bagi kite sedih .. banyak sangat nak cerita . tunggu YATIE BATRISYA - PART 2 la agaknya kan ;) Allah .. jaga dia baik2 . peliharalah keinsafan dan kebaikan hatinya saat ini . jangan palingkan hatinya dari kebaikan yang dia tercari2 sebelum ni . aminnnnn ..


**YATIE BATRISYA PART 2 - coming soon . bcoz u're part of my life :)


2 comments:

  1. berubahlah menjadi muslimah yang lebih baik, kerana itu cabang jihad :)

    ReplyDelete
  2. bertuah la yatie dpt roomte cmni..eheh..entry yg touching..sling la mghrgai kbaikan..dan bertgur yg salah untuk kbaikan..inilah sahabat..:)

    ReplyDelete

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...