Saturday, March 3, 2012

Izinkan aku menyentuh hatimu! - Part 1


sepanjang perjalanan hidup ini, segala pencarian tentang siapa aku dan agamaku .. aku titipkan di sini. aku berharap, agar pencarian ini mampu memberi kebaikan buat aku , dan kalian . semoga rahmat menaungi diri ini dan juga kalian kerana kita punya Tuhan yang sama . Allahu rabbi wa rabbukum : Allah Tuhanku dan Tuhanmu .


*****


  1. Sesungguhnya ujian itu akan mendatangi kamu , sehingga kaki kanan kamu melangkah ke syurga - Ustaz Zahazan.
  2. Sesiapa yang Allah takdirkan untuk dia jadi baik , Allah akan beri kefahaman agama dulu - Ustaz Haslin Bahrin.
  3. Kalau agama anak tu agama Islam , dia akan pandu mak bapak dia jalan ke syurga - Ustaz Don.
  4. Apa yang ada dalam rumah kita , satu benda yang boleh buat kita teringat kat Nabi? - Ustaz Don.
  5. Nabi tak pernah ajar kita terlambat . Nabi kata , kalau taw esok nak kiamat , ada benih kat tangan , tanam benih tu dulu ! - Ustaz Don.

p/s : "aku menulis bukan kerna nama , hanya sifat kasih pada sesama insan"



No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...