Monday, March 5, 2012

Izinkan aku menyentuh hatimu! - Part 2


sepanjang perjalanan hidup ini, segala pencarian tentang siapa aku dan agamaku .. aku titipkan di sini. aku berharap, agar pencarian ini mampu memberi kebaikan buat aku , dan kalian . semoga rahmat menaungi diri ini dan juga kalian kerana kita punya Tuhan yang sama . Allahu rabbi wa rabbukum : Allah Tuhanku dan Tuhanmu .


*****
  1. Sabda Rasulullah : "seorang ayah tidak memberikan hadiah yang lebih utama kepada anaknya selain hadiah adab yang baik." (Riwayat al-Tarmizi) - Solusi 
  2. Jangan memandah teguh langit di atas sana , sedangkan tanah di bumi sedia menanti - Ainishahirrah .
  3. "Budak kecil yang jatuh dan menangis , apa yang membuatkan budak kecil tu nak bangun semula?" - Taqi.
  4. "Doa for me and UMMAT" - Khairul Izwan.
  5. Jangan kamu sentuh wanita itu , sekalipun hatinya (Imam Syafie') - Ahmad Sabri.


p/s : "aku menulis bukan kerna nama , hanya sifat kasih pada sesama insan"


No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...