Monday, February 27, 2012

AVIATION or MARINE ?


AVIATION ke MARINE ??

apa bezanya ? taw tak . semua ni sama je . nak taw apa yang sama ??
  1. course yang penuh dengan kaum Adam .
  2. course yang sangat menguji mental , fizikal , dan rohani >.<
  3. course yang tetap mewajibkan aku fly ke Russia .
  4. course yang tetap memerlukan aku bertahan sehingga 5tahun lebih lamanya .
  5. course yang mewajibkan aku meninggalkan keluarga yang amat aku sayang untuk sekian lamanya .
  6. course yang sangat menguji tahap agamaku T.T
Alhamdulillah , ya Robb :(


Allah . apa ni ? aku tersalah pilih ke .. saat aku mengadu kepada diri sendiri betapa aku 'derita' berada dalam program Pre Russian ni .. antara yang sering aku pikirkan :
  1. kalau menyesal ambik program Pre Russian ni , yang sangat 'engineering' ni , kenapa dulu tolak tawaran ke Beijing ? study sana , then comfirm jadi cikgu . senang je keje . semua benda kena pikir baik2 la .
  2. bukan senang nak senang , Anis. bukan susah nak susah .. ingat tu .
  3. cuba jadi Engineer Islamic . engineer dalam dunia ni ramai . tapi yang sehaluan dengan agamanya , berapa ramai ? wujudkanlah biah tu T.T
  4. Allah takkan letak aku kat sini , kalau aku tak mampu . fakta kan ? Allah takkan membebani aku , melainkan dengan kesanggupan aku . see?
  5. berapa banyak duit rakyat dah habis ? untuk persediaan aje , dan RM30ribu lebih . cuba pikir ! yang diploma kat dalam negara aje , baru RM15ribu lebih . tapi aku ? baru persediaan setahun , compare dengan diploma yang 3 tahun tu . MARA dah tolong banyak sangat . ingat tu ..
  6. dah lupa ke , macam mana susahnya aku usahakan sampai masuk program ni . ingat balik ! turun naik pejabat MARA berkali2 . padahal orang lain senang2 je dapat call n terus daftar . 
  7. Allah taw , apa yang terbaik untuk aku . selagi Allah benarkan takdir yang 'ini' terus terjadi , maknanya .. itu yang terbaik dariNya <3

see? banyak kan ?! sedar la Anis :(

untuk sem 3 ni . berusahalah sebaik mungkin . ingat balik Taqi cakap , "budak kecil yang jatuh dan menangis , apa yang membuatkan budak kecil tu rasa nak bangun balik?" cuba pikir :) alhamdulillah . saat hati memerlukan 'sesuatu' kau hadirkan ia :] Allahu rabbi <3

ambil cinta dilangit . dan sebarkan dibumi ye Anis :) try !

1 comment:

  1. yeah, same gak laa kite. belum pape dah 30k duit mara gune.

    jom kaizen last sem :D

    ReplyDelete

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...