Wednesday, February 22, 2012

menegur bukan kerana siapa aku :)


entry aku kali ni . apa yang terjadi dan sememangnya terjadi pada aku sendiri . bukan menegur kerana siapanya dia pada aku . bukan kerana siapa aku pada dia . jugak bukan kerana NAMA :)

teringat pulak lagu Ramli Sarip : 

"aku menulis bukan kerna nama ,
hanya sifat kasih pada sesama insan ,
dan menyatakan kasih sayangku ,
kita sama semuanya sama ,
apa yang ada hanyalah kehidupan" :)


**bukan kerna nama - Ramli Sarip :)


seorang muslimah . yang auratnya lebih sempurna dari aku , yang tertutup elok dek pandangan seorang ajnabi . aku hormat padanya . aku tak mampu berniqab dan bertudung labuh sepertinya lagi , mungkin kerana keyakinan aku belum seteguh si dia :) Allah , realitikanlah ia ^^

*ana taw , bila ana duduk dengan enti . ana yang kanan , dan enti yang kiri . doakan ana jadi seperti enti SEKALI LAGI seperti dulu :)



tapi sayang , hormat itu makin hilang :'( maafkan ana , sahabat . tapi ana rasa enti silap .. ana taw enti ada kekuatan pengetahuan agama lebih dari ana . tapi janganla , jangan hilangkan semua tu sebab seorang lelaki ajnabi yang belum tentu Allah tulis jodoh antum di Luh Mahfuz sana . seteguh mana pun keyakinan enti yang dia bakal menjadi yang halal , tolong jangan rosakkan ukhuwah kita . cemburu enti yang melulu tu pada ana , ana takut Allah murka bila mana cemburu enti tak seperti Aisya Humaira' kepada suaminya Rasulullah .

ana menulis , bukan jugak sebab betapa hebatnya ana . atau sempurnanya ana . tapi sampai tahap enti block ana di FB sebab si dia , ana jadi kecewan ngan enti T.T

maafkan ana . ana perbetulkan segalanya di sini . ana nak bukak mata wanita muslimah kat luar sana jugak . ana tak sempurna untuk jadi 'role model' .. tapi enti taw kan , Allah tak tengok hasil teguran ana . tapi usaha ana untuk tegur :) alhamdulillah enti terima . terima kaseh enti <3 


apa2 pun , si lelaki tu .. insyaAllah yang terbaik untuk enti . semoga Allah halalkan hubungan kalian dengan mudah dan cepat . aminnn :) walimah nanti , jangan lupa jemput ana ye? ^^


Salam Ukhuwah ,
Ainishahirrah Khosidi <3

1 comment:

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...