Tuesday, July 26, 2011

.. MIAT oh MIAT ..

setelah usaha keras aku berjaya .
akhirnya aku skg berada dlm Pre-Russian Engineering Programme .
preparation buat kat Malaysia Institute Aviation of Technology (MIAT) ^^




hampir seminggu aku kat sini , baru skang ade masa nak cakap tentang MIAT ~ actually , ok jer kot duk kat sini . cuma apa yang aku boleh cakap., environment MIAT sangat2 berbeza . this is my 1st experience .. kalau zaman skola, adat la .. kat mana2 pun pompuan akan lebih dari lelaki sampaikan nak jumpa yg baik sikit pun satu dalam SERIBU ! ok, then terus kpd experince kat KISAS plak . even tak la sama pun bilangan laki pompuan . tapi, kewujudan kaum2 Adam tu .. langsung tak amek port . HAHA . n sampai la skang , kat MIAT .. laki lagi ramai dari pompuan ? What ?! kalau jalan2 sini , memang payah la nak nampak pompuan . kelabu asap mata aku ~ hadoi.


p/s : dalam bilik, aku duk sesorang . as aku student ke-9 dlm pre-russian ni . nasib badan la kak oi~ at least, bilik aku dah jadi istana tempat aku berMAHARAJALELA . ngeh3 !

dunia lelaki . aha ! bagos kan .


tapi apa2 pun, aku bersyukur sangat , at least Allah bagi yg terbaik buat aku, dan juga family aku secara tak langsung . disebabkan aku masuk and register lewat , so aku TERskip orentasi/MSR kat sini la . hehe . jangan jelez~ ni la hikmahnya :D


1st day masuk sini . aku agak terpegun jugak la, yela .. satu2nya institusi yg aku kira agak praktikal . sampaikan study tentang aviation kat sini , dapat jugak la merasa pegang kapal tebang , apatah lagi belajar cara2 'kerjakan' benda alah tuuu -.- 


hari isnin . first time masok kelas .


wooo! apesal ngan sume orang ni ? tengok aku pelik je . ok, aku budak baru kat sini . serius, tipu la aku kalau aku cakap aku tak teruja nak g kelas ari isnin tu . yg tak tahannya , mak siap call lagi .. "dah bangun ke belum, dahla duduk sorang2 , kang tak terjaga pulak. " - ok mommy ! pagi2 lagi, kelas math amek port . perghhh! nampak mcm basic . tapi soalan , aku rasa aku cam 'genius' je . sampaikan jawapan aku buat ibarat jadi "infinity" .. ahaks ! nama lecturer maths aku, Dr. Rustem (org Russia) . ok, kelas petang - sampai pkol 7 lebih .. kelas physics . lecturer aku yg ni memang 'penyayang' .. fuhh. nama dia Dr. Svetlana (org Russia jgk) . tp satu benda la yg aku tabik ngan dia ni , dia tak akan pernah bagi student pmpuan dia angkat kerusi , biar laki yg buat . sampaikan ktorang tak sampai hati . n ada yg angkat sendiri . alih2 , ada budak laki yg kena 'tekan tubi' . perghh ! (sebab tu je pun) - memang pelindung kaum wanita btoi la :D


hari pertama memang memenatkan . sampaikan balek tu , lepas siap2 . dari pkol 8 lbh , dekat pkol 1pagi baru aku bangun balek . hik3 ! (penat sangat la tu) esoknya kelas Russia aku yg pertama . lagi la excited . even aku dah seminggu tertinggal kat belakang . tp takpe la, try the BEST !


ok, nama lecturer bahasa Russia aku .. Tatiana Lvovna (sah2 la org Russia jgk) . tapi dia memang best ! bayangkan laaa. semua orang pelik, kenapa dia bagi 'hostelwork' awal2 kat dorang (selain aku la) .. rupenya2 , .. "ok Aini, i'll see you here after lunch . 2pm ya? in this class . i'll teach you personally" .. perghhh! terkena aku kali ni ~ yg lain ape lagi .. 'spasiva ye Aini' .. 'spasiva' . 'spasiva' . (terima kasih) . ok, sama2 -.- heh ! seronok la korang ye .. sepatutnya balek dlm pukul 4, hari ni boleh balek awal ~


2pm . after having my lunch n zohor .


'come to my room . i'll teach you there' -
(perasaan sedikit bangga - hari pertama je dah jejak bilik die , haha)


hampir dekat pukul 4ptg baru die abes ajar . mata aku terkelip-kelip cuba paham apa yg aku tak penah paham sebelum ni . waaa! ibarat mcm baru belajar bercakap pun ade . biasala tu ~ dekat dua hari classmates aku balik awal, gara2 lecturer Russia aku nak ajar aku sampai aku paham, and serentak ngan yg lain . terharu yg amat sangat lah ! liubliu  :D






No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...