Monday, July 11, 2011

betapa hebatnya ujianMu~ Part 1

as my status on facebook : 

Ustaz ckp , kalau nak cari rumput yg cantik . kita jalan lagi depan, dgn syarat jgn toleh blakang lagi . tp , smakin jalan ke depan , satu rumput cantik pun x jumpa , jadi ? hargailah apa yg ada depan mata . jgn sesekali toleh apa yg telah tjadi .

so , based on ape yang aku rasa skang ni .. ni la yang terjadi . ada kalanya aku rasa Allah tak adil pada aku . tapi lepas tu , lama lama .. aku rasa redha sangat2 dah ngan ape yang aku ada skang ni , i mean .. study in "ASASI SAINS" at UiTM Puncak Alam . (after kena rombak balek dari UiTM Pulau Pinang . ok, aku masih bersabar . macam biasa , ayat aku kat "Taqi" .. - aku tengah tunggu apa hikmahnya :(


bersabar dan terus bersabar .....


sampai satu masa . Taqi cakap, "aku rasa kau TAK layak la duk UiTM tu, aku rasa kau patot dapat lagi bagos dari yang skang ni" . ok fine , tapi sedar tak die , berapa banyak dah interview aku pegi , berapa banyak dah interview aku gagal . really , upset gile rasanya ! then , esoknya .. 

"why not ko contact En Bassit Hussain . try la add die kat fb . sbb aku rasa tak salah kau cuba kan ? tak rugi pun kan?lagipun, ade sorang budak laki skola kau dapat , so .. ape salahnya cuba. " .... yela Taqi ~


keesokan harinya , lepas je abes klas pukul 6 . sampai je bilik , aku tros add En Bassit . n tanya ...




No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...