Friday, May 3, 2013

PRU 13



Hari ni tanggal 4 Mei 2013. Bermakna esok merupakan penentu kepada siapa yang bakal memerintah Malaysia. Seram sungguh PRU kali ni. Perlu pangkah yang mana ye? Jom cek balik.


"Wahai orang-orang yang beiman! Janganlah kamu menjadikan pemimpin orang-orang yang membuat agamamu menjadi bahan ejekan dan permainan, (iaitu) di antara orang-orang yang telah diberikan kitab sebelummu, dan orang-orang kafir (orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu orang-orang yang beriman" (Al-Maidah, ayat 57)

"Dan apabila kamu menyeru untuk (melaksanakan) solat, mereka menjadikan bahan ejekan dan permainan. Yang demikian itu adalah kerana mereka orang-orang yang tidak mengerti" (Al-Maidah, ayat 58)

Sabda Rasulullah SAW, "Sebaik-baik pemimpin kamu adalah mereka yang kamu sukai, dan meraka juga menyukai kamu, kamu mendoakan mereka, dan begitu juga mereka. Manakala seburuk-buruk pemimpin adalah mereka yang kamu benci dan mereka juga benci kepadamu, kamu melaknak mereka, dan mereka juga melaknat kamu." (Riwayat Muslim)


Ya Allah, andainya hari esok penentu berubahnya kepimpinan di Malaysia kepada pemimpin yang baru, Engkau titipkanlah sifat-sifat kempimpinan Rasul-Mu suatu ketika dahulu. Percaya atau tak, ni jugaklah tanda-tanda akhir zaman. Kurangnya para alim ulama'  dan ilmu agama dengan cara Allah mematikan mereka. Dan manusia lebih mengejar dunia daripada akhirat yang kekal abadi. Nauzubillahi min dzalik!





No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...