Thursday, April 18, 2013

Aku seorang ibu.





Alangkah indahnya nikmat seorang isteri apabila disempurnakan kehidupannya dengan gelaran ibu. Aku juga seorang wanita biasa, juga seorang isteri biasa yang betul-betul mengharapkan adanya nyawa lain di dalam rahimku. Sempurna rasanya diri ini.

Aku takkan pernah berhenti berdoa, agar Allah kurniakan kami anak-anak di saat kami bersedia menerimanya. Andai kata rezeki tu akan datang dalam masa terdekat ni, saat aku masih lagi seorang pelajar, aku akan redha dengan seredha-redhanya.

Cuba tengok gambar ni?



Ada satu ketenangan dalam gambar ni. Satu keindahan yang di dalamnya terkandung seribu kesakitan, seribu kesabaran, seribu kemanisan serta terkandung berjuta kali ganda pahala di pengakhirannya.. Bukan sekadar gambar biasa semata-mata. Ya Allah, berikan aku peluang itu. Tak sabar rasanya untuk didik anak -anak sendiri dengan didikan Al Quran. (anak-anak? banyaknya! =p hehe)



  "Anak-anakku sayang, ibu tau anak-anak ibu takda lagi kat dunia ni. Tapi ibu nak anak-anak ibu tau yang ibu tak sabar nak tunggu anak-anak ibu. Entah kat mana la anak-anak  ibu sekarang ni kan =') Ibu nak anak-anak ibu tau jugak yang sekarang ni pun ibu tengah prepare ilmu untuk sambut dan didik anak-anak ibu. Jumpa nanti ye, sayang!" (eh, ibu?) psssttttt >.<



Allah dah janjikan macam-macam ganjaran. See?



  • Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1000 kejahatan.
  • Apabila sesorang perempuan melahirkan anak, maka keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.
  • Apabila telah lahir (anak) lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.
  • Apabila semalaman (ibu) tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama.


No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...