Monday, January 2, 2012

Doakanlah aku ke NERAKA ?? **jangan !


sahabat . aku dah terjatuh , terjatuh lagi ..

kali ni , kenapa korang taknak tarik aku ?? aku sedih sangat .. jalan licin . aku tergelincir . berkali-kali aku jatuh tergolek . sakit sangat .. luka .. berdarah dah pun . sape nak ubatkan ? aku taknak berparut . taknak :(


tolong bawak aku jauh2 .. korang cakap , korang taknak tarik aku yg dah jatuh , yg penuh dengan lumpur ni .. sebab tangan korang pn dah berlumpur .. tapi aku taw .. korang ada tangan lagi sebelah yg bersih . kalo korang sama2 bgabung tarik aku , mesti aku tak jatuh lagi .. 


tolong la bersihkan aku . cloroxkan aku pn takpe . tolongla .. aku rindu Tuhan aku . aku rindu Pencipta aku . aku taw Dia pn dah lama tak 'jumpa' aku .. Dia pun mesti tgh cari aku kat mana ... tolongla jangan kecewakan Dia :(


sahabat ..
korang cakap ..



" apekah ini? saya sedih. jangan begini. ohh jangan begini
Allah melarang hambaNYA berputus asa dari rahmatNYA.
orang mu'min akan merasa sedih dengan dosanya.
kembalilah kamu semua. aku pon baru jumpaa jalan pulang setelah sekian lama dalam perangkap syaitan. syaitan memerankap manusia mengikut tahap iman manusia. berhatihatilah sahabat2ku ♥. aku sendiri dah jatuhterpeleot jatuhtertonggeng jatuhtermeniarap. tapi da bangun. alhamdulillah. YA ALLAH tetapkan sahabatku dalam agamaMU. ameen "



"tapi kadang2 terpeleot gak. sakitsusah nak bangun. jom samesame menyandar di dinding muhasabah+zikrullah. bergantung pada tali solat. mandikan hati dengan ayat qur'an dan hadith. "


"anis , ak cuba ap yg termampu :) insyaAllah ak tolong kau .. please keep smiling .."


"aku pun xberdaya nak tarik kau dari lumpur .. tangan ak sendiri pun berlumpur ,, licin berlumpur ...aku takut kau jatuh berkali2 dalam lumpur sebab aku .. :'( "


"kau xlayak sruh aku bersihkan kau .. ak sndiri pun kotor berlumpur anis ... bukan ak xnk .. ak sndiri pun mncari diri ak yg hilang ... "


aku taw sakit .. aku taw korang pun ade jatuh jugak . tapi jomla bangun sama2 . lumpur kita dah nak kering tu .. nanti susah nak basuh kalau biar lama2 .. aku taw , ada yg dah berdarah lukanya . tapi jomlah ubatkan .. jangan biarkan dia berdarah terus .. nanti jadi parut :( aku sayang korang .. Innallaha maa'na .. 


Allah takkan membebani sesorang tu melainkan dengan kesanggupannya . 


kalau Allah dan sentuh hati kita .saat ni . macam ni . janganla tak hiraukan Dia , nanti takut2 kalau Allah merajuk , Dia langsung taknak amek taw pasal kita . kan sahabat ... ayuh !! sandar didinding .. ala bizikrullahi tathmainnul qulub :)  

MASA dah suntuk ni ! Hari Pembalasan dah nak dekat . jom !




1 comment:

  1. ainis,,ak faham ap yang ko nak cakap,,
    ak sedih ble bace ape yang kau tulis,,
    tp ak tak tahu setakat mane kau jatuh selagi kau tak kasik tau ape sebenarnya yang kau tengah lalui,,
    ak faham perasaan kau sebab ak pernah jatuh dan patah hati..
    tapi tolonglah cepat mintak pertolongannya,,,
    agar kita kuat..carilah teman2 yang mampu bergerak bersama nagn kau,,,
    ingatlah ape yang kita dapat waktu kat kisas dulu..ingat anis ak tak nak kau jd sebaliknya,,sebab ak sayang kau,..

    ReplyDelete

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...