Wednesday, August 31, 2011

kata mereka .. ianya negatif ??

kata mereka , Rusia tu tempat bakar Quran .. jangan pegi ..

kata mereka , kenapa engineering, awak tu perempuan .. jangan pegi ..

kata mereka , kat Rusia tak ramai Islam .. jangan pegi ..

kata mereka , ambek engineering susah keje, ramai menganggur .. jangan pegi ..

kata mereka , jauh , nanti susah nak balek .. jangan pegi ..

kata mereka , nanti dah kahwen, kena fikirkan family, so rugi la belajar tinggi2 .. jangan pegi ..

kata mereka , boleh ke ?? .. jangan pegi ..



berapa BANYAK kata mereka sekalipun .. satu je yang aku pegang ..
kalau Allah dah letak aku kat posisi ni skarang ni .. means that , aku sanggup ..
kan Allah dah cakap dalam quran , 
Allah TAK akan membebani seseorang tu , melainkan dengan kesanggupannya ..


so , since aku dah berjaya dengan usaha aku , sampai  tahap ni ... 
TANPA bantuan 'mereka2' tu .... siapa mereka nak halang apa yang dah Allah rezekikan utk aku . 
kan ? pasal kawen ke ape .. Kau tahu yg terbaik utkku , ya Allah ..
maka , kurniakanlah seseorang yg terbaik d'mataku dan d'mataMu jua :) ameen ..


man jadda wa jada wa man zaro'a hashoda .. 
apa yg aku tuai , aku hampir nampak hasilnya ..
Thank you , Allah .. sbb kuatkan aku sampai saat ni :)

kalian , dan 'mereka2' itu .. doakan aku ya :)




2 comments:

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...