Wednesday, December 14, 2011

Jangan tambah dosa saya !

aku menulis bukan sebab terlebih aktif ber'internet' .. tapi sebab ada sesuatu dlm otak yang tak taw nak dicampakkan kemana .. dan sesuatu tu jugak , ada kaitan dgn setiap sesuatu yg bernyawa kat muka bumi ni . aku takut NERAKA . takut . tapi , sejauh mana aku takutkannya .. biar aku sendiri yg upgrade ! + dgn bantuan orang2 skeliling aku jugak . dgn kata lain , aku pun nak semua orang upgrade ketakutan terhadap NERAKA  dan AZAB dari Maha Esa tu :)


firstly . sebelum aku dilemparkan dgn pandangan yang agak pelik dan mngkin menyakitkan hati kalau aku TERdengar , lebih baik aku berjaga2 . kan ? Let's say ~


jgn anggap sy SEMPURNA bila sy post status2 islamic .. sy byk dosa , dan mgkin dosa kalian yg membaca tak sbanyak dosa sy . tapi pecayalah .. sy tak taw amalan sy yang mana yang paling IKHLAS pada mata Dia . jadi , sy harap .. dengan status2 yg mcm tu .. saya dapat buat kalian ingat pada yang mencipta dengan IKHLAS. sekian ..


ada paham ?? ada satu kejadian yang aku rasa semua penah alami . what is it ??

satu keadaan yang mana kita buat orang MARAH dengan kelakuan kita . hmm , marah ? 

'lantak kau la nak marah . aku peduli ape . bukan sakit pun'
'kau punya pasal la nak marah , kau ingat kau sorang je betul?'
'hey , tak sedar diri . die yang mula dulu '
'pegi mampos la *'
'hey ! B**i betul . Anak Ha**m !! '


astaghfirullah . astaghfirullah . astaghfirullah .
jangan !


sekalipun memang kita yang salah . tolong minta maaf . kan Allah Maha Pengampun . jadi , sedangkan Allah ada sifat tu . ni kan plak kita yang dicipta :)

dan lagi satu . tolonglah ! tolong jaga dan kawal diri kita . tak baik buat orang marah . kita dah tambah dosa dia kalau dia mula MENCARUT yang bukan2 . kan tak baik . kesian dia . kan sesungguhnya manusia tu tak penah lari dari dosa . dan tak penah lari dari rasa amarah yang amat sangat . janganlah tambah dosa dia . boleh kan kawanKAWAN ?? :)


kita kan sama2 rindu syurga Allah . nak masuk syurga sama2 . kalau boleh , satu pintu syurga Firdaus tu , biar muat untuk hamba2Nya masuk serentak . kan manis :)) Allahu rabbi warabbukum ^^






2 comments:

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...