Friday, October 14, 2011

Pergilah Nafsu . Kembalilah , Wahai Akal :)

post kali ni , aku titipkan buat sesiapa sahaja yang merasakan setiap bait2 perkataan yang bakal aku lemparkan ni , BENAR . tak ada yang BENAR , malainkan yang BENAR . eh , eh ??

perasan atau ke , sedar atau tak . keadaan ni penah terjadi pada aku sendiri , dan mungkin kpd sahabat2 aku yg seusia dgnku . apa bendanya ? setelah berbincang dgn beberapa orang sahabat aku , lelaki dan perempuan . aku yakin . betul la . eh ? apa bendanya !!

this is part of the question :

1 - "boleh tak nak anggap laki yang boleh dikatakan hebat agamanya , tinggi pengetahuan agamanya .. dia suka approach perempuan , bukan sebagai seorang laki yg gatal? hanya sekadar utk 'survey' perempuan yg terbaik . dgn niat utk jadikan salah sorang dari perempuan2 tersebut sebagai sesuatu yg bakal menjadi HALAL baginya . boleh tak?? "


aishh! ape ke panjang sangat . BERBELIT - BELIT !!! 
ok , seterusnya ...


2- "betul la tu . GATAL ! dahla ada pengetahuan agama, ni la yg dikatakan spesies tak mengamalkan ilmunya . bukan ke tu pun dikatakan mendekati zina . sebab Imam Syafie pun ada cakap , JANGAN KAMU SENTUH WANITA ITU SEKALIPUN HATINYA . ada kan ?? ke pura-pura tak taw ? kalau betul kamu nak perempuan tu , kamu doa la diam2/sendiri2 .. mintak kat Allah . jika betul dia utk kamu , mintak la supaya jodoh kamu dipermudahkan , kalau tak .. jauhkanlah ."


adehhh! kan dah kena sebijik, wahai lelaki . *maafla kalau TERASA .
ok , seterusnya lagi .. LAST :)


3- "eh . kamu tak salah pun, wahai lelaki . lihatlah , Allah jadikan manusia tu .. disertakan dan nafsu . termasuklah nafsu terhadap perempuan . atau secara sopannya disebut .. fitrah utk hidup berpasangan macam orang lain . sedangkan tok imam pun ada yg kawen 4 , tok imam pun ada perasaan jugak . takkan agama mematikan nafsu lelaki kepada perempuan yg boleh menjadi HALAL utknya ??"







kesimpulannya .. sedarlah wahai lelaki . hati wanita itu sangat lemah dan lembut sifatnya . sekali AKU mula menyayangi .. AKU berjanji hanya KAU yang terawal dan terakhir . percayalah . aku akan sentiasa menjadikan kamu yang terpenting buatku setelah Allah dan Rasul . *setelah aku HALAL bagimu * jangan persendakan HATI ini . aku mudah menyayangi . jadi . aku takut kalau2 sifat semulajadi ini menjadikan aku lupa kepada Khaliqku (Allah) , lalu terjadinya zina hati tanpa aku sedari . nauzubillahi min zalik ... TEGUR AKU ANDAI AKU SALAH !

8 comments:

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...