Tuesday, June 11, 2013

Welcome back, love!


Pada hari ini ya Tuhan.
Sejuta kali kesyukuran aku panjatkan.
Kau pulangkan,
Kau hadirkan semula suamiku disisi--

"Sayang, jangan nenakal tau--
Lagi dua minggu kita jumpa--
Jaga diri, jaga solat--
Abang sayang zaujah abang"

Tingg..
Terbukak luas mata 'pagi' aku dengan sebaris senyuman.
Semoga perasaan ini berpanjangan ya Allah.

Lagi dua minggu aku akan kembali ke tanah air.
Membina kembali berjuta-juta memori bersama yang tersayang--
Untuk aku bawa pulang kembali ke Bumi Russia.

Hmmm..
Keluhan demi keluhan.
Kau mudahkanlah peperiksaan akhir penggal aku kali ni.
Lagi dua paper.
Physic dan Maths.
Oh, sakitnya otak.
Tinggal lagi 3 tahun.
Bersabarlah.

Buat suamiku sayang,
"Welcome back, love!"
You anchor me--
My sailor, my hero, my husband.



No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...