Monday, April 11, 2011

seorang perempuan yg BEBAS !

salam! :)
2 or 3 hari yg lepas .. aku g la hantar my little sis g skola agama . then, ktorg g la kedai jap .. find out something utk die PELAHAP! haha .. aku TERnampak majalah SOLUSI ni .. aku pn beli la .. (tu bkn pointnye ok!) hehe..



(ni la rupa cover dia)

tertarik dgn tajok cam kat atas ni (SEORANG PEREMPUAN YANG BEBAS) .. aku pn baca laaaa...
u know what??? terKENA gile2 kat aku ... ahaks ! sometimes laaa.. :D n mgkin pada sesetengah org yg d'panggil perempuan :) (maaf)

kadang2.. ade benda kita xleh nafikan .. even benda tu kita tetap buat jgk . am i right?? contohnya mcm ni laaa... seorang perempuan yg NORMAL semestinya akan menghambakan diri (sikit jela/byk sgt) pd fashion or ape2 yg sewaktu dgnnya ..

tp penah x fikir .. nape perlu buat sume tu .. sedangkan Islam tu dah siap2 d'jadikan dgn sempurnanya .. kdg2 rasa nak KUTUK diri sendiri ... ($#^$#@#$^$%) knapa ckp je kencang, pdahal diri sndiri ntah pape.. why???
mgkin laaaa... aku tgh cari 'jalan' yg aku msih x jumpa ... where is it???
dlm poket korang kot .. (haha)

"wanita MUSLIMAH sebenarnya bebas daripada terperangkap dengan fesyen. mereka tidak perlu risau soal diet dan tidak perlu berbelanja besar untuk mendapatkan PENGIKTIRAFAN lelaki. wanita yang menjadi mangsa fesyen sebenarnya tidak lebih daripada menjadi bahan pameran dan kepuasan nafsu semata-mata"

ada x sape2 nak nafikan pasal ni???? aku rasa mcm x .. ni la hakikatnya ..
aku sendiri pn suka nk bergaya .. tp .. sejauh mana pentingnya perbuatan aku tu pun, ntahla .. kadang2 membodohkan diri sendiri pn ade :(

well ... let's say ..

"wahai Tuhan yg membolak-balikkan hatiku .. tetapkanlah hati ini pada agamaMu, pada ketaatanku padaMu"

ape2 punnnnn... hati yg berkata lebih dekat dari mata yg membaca .... wallahua'lam .. harap sgt .... Kau berikanlah aku keinsafan pada KEMATIAN ~



No comments:

Post a Comment

Adam Mahfuz & Maryam Zaheera

Assalamualaikum semua,  Dah lama tak menulis. Baru sekarang duk cari balik email/password blog ni. Banyak sangat dah benda jadi 4 tahun sebe...